Kiedy jesteś już na końcowym etapie tworzenia strony warto przyjrzeć się bliżej kilku elementom, które często zostają pomijane podczas procesu projektowania i wdrażania witryny www:
-
Sprawdź czy strona nie jest zablokowana przed wyszukiwarkami
Często web developerzy na etapie tworzenia strony blokują wyszukiwarkom dostęp do niej aby nie indeksować częściowych lub testowych informacji. Zdarza się, że po uruchomieniu strony zapominają tą blokadę usunąć. -
Sprawdź czy wszystkie podstrony mają właściwe ‘meta dane’
Od tzw. meta danych zależy to jak Twoja strona będzie wyświetlana w wyszukiwarkach (np. Google) i mediach społecznościowych dlatego warto o nie zadbać. -
Sprawdź czy w tekstach nie ma literówk :) Te zdarzają się bardzo często.
-
Sprawdź czy wszystkie linki na stronie prowadzą w odpowiednie miejsca.
-
Sprawdź działanie wszystkich formularzy na stronie.
Czy dane z formularzy trafiają w odpowiednie miejsce? Czy wyświetlane są odpowiednie komunikaty po wypełnieniu formularza? -
Sprawdź czy do strony podpięty jest system do zbierania statystyk, np. Google Analytics
Analiza ruchu na stronie internetowej to źródło wielu bardzo wartościowych informacji, np. na temat jakości i skuteczności prowadzonych kampanii reklamowych. Te dane warto zbierać od razu od startu strony. -
Sprawdź czy strona odpowiednio szybko się ładuje
-
Przejrzyj stronę na różnych urządzeniach (komputery, laptopy, tablety, telefony) i sprawdź czy nie ma błędów
-
Sprawdź czy zewnętrzne usługi działają prawidłowo, np. udostępnianie w mediach społecznościowych, integracja z systemem do wysyłki newsletterów, osadzanie filmów z YouTube lub Vimeo itp.
-
Sprawdź czy strona zawiera plik favicon.ico oraz inne ikony do wyświetlania na różnych urządzeniach
-
Sprawdź czy strona zawiera przygotowany dedykowany szablon błędu 404
-
Jeśli zależy Ci aby strona mogła zajmować wysokie pozycje w Google sprawdź czy treści są dobrze zoptymalizowane (SEO). Podstawowe kwestie to:
-
Czy tytuły są unikalne, odpowiedniej długości i czy zawierają słowa kluczowe
-
Czy opisy są unikalne, odpowiedniej długości i zawierają słowa kluczowe
-
Czy adresy URL są krótkie i proste oraz czy zawierają słowa kluczowe
-
Czy teksty są odpowiednio sformatowane (zawierają nagłówki h1, h2, h3 itd. pogrubienia, listy)
-
Czy teksty zawierają słowa kluczowe
-
Czy obrazki zawierają uzupełnione atrybuty ‘alt’ i mają nazwy zawierające słowa kluczowe
-
Czy strona zawiera przekierowanie wersji ‘z www’ na ‘bez www’ lub odwrotnie
-
Czy strona zawiera mapę strony
-
Czy strona zwiera plik sitemap.xml
-
Szukasz wykonawcy sklepu, strony www, portalu lub aplikacji internetowej? A może potrzebujesz konsultacji?
Zapytaj o wycenę